PTAC (Patērētāju tiesību aizsardzības centrs) ir valsts iestāde, kas uzrauga patērētāju tiesību ievērošanu, preču un pakalpojumu drošumu, palīdz risināt strīdus un aizsargā patērētāju intereses Latvijas tirgū.
PTAC darbojas saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu un Ekonomikas ministrijas pārraudzībā. Iestāde nodrošina valsts politiku patērētāju tiesību aizsardzībā.
PTAC var palīdzēt visiem Latvijas patērētājiem (fiziskām personām), uzņēmējiem, asociācijām, kas vēlas aizstāvēt vai risināt patērētāju strīdus vai sūdzības.
PTAC pakalpojumi pieejami Latvijas iedzīvotājiem un uzņēmumiem, kam strīds/neskaidrības radušās Latvijas tirgū. Dažu strīdu veidu gadījumā var tikt prasīta vecuma pārbaude vai papildu dokumenti.
• Strīdu un sūdzību izskatīšana par preču/pakalpojumu kvalitāti • Patērētāju konsultācijas • Licencēšana: parādu atgūšana, kreditēšana, tūrisma, rekreācijas laukumi • Apziņošana par tirgus drošības riskiem un bīstamām precēm • Izglītojoši materiāli, padomi interneta drošībai, ekspertu norādījumi
Strīdu risināšanai papildus var vērsties pie Patērētāju strīdu risināšanas komisijas, tiesās, nozares asociācijās, vai izmantot www.latvija.lv
Patērētāju konsultācijas, sūdzību pieņemšana, izglītojoši materiāli ir bez maksas. Dažiem komercpakalpojumiem (licencēm, reģistrācijai) var būt valsts nodeva.
Izskatot strīdus/sūdzības – jāiesniedz sūdzības apraksts, darījuma kvītis/rēķini, preces/pakalpojuma apraksts, sarakste ar pārdevēju. Licencēm nepieciešami pieteikuma dokumenti, uzņēmuma informācija.
Aizpildi formu portālā https://ptac.gov.lv sadaļā Sākums>Kontakti>Saziņai ar PTAC, vai raksti uz pasts@ptac.gov.lv. Klātienē iespējams apmeklēt PTAC klientu centru Rīgā.
• Apmeklē https://ptac.gov.lv • Izvēlies Iesniegums palīdzības saņemšanai strīdā ar komersantu • Aizpildi iesnieguma formu • Pievieno attiecīgos dokumentus • Sagaidi atbildi e-pastā
Portāls pieejams latviešu valodā, ar skaidru navigāciju, Biežāk uzdotajiem jautājumiem, sūdzību un kontaktu formām. Izglītojošās sadaļas - drošība internetā, atsauksmju pārbaude, ekspertu padomi.
PTAC parasti izskata sūdzības 30 dienu laikā. Par licencēm un reģistrāciju - atkarībā no pieteikuma pilnīguma, kas var prasīt vairākas darba dienas.
Portāls intuitīvs, ar labi strukturētu izvēlni, biežākajiem jautājumiem, pieejams mobilajās ierīcēs. Daļa informācijas pieejama arī angliski.
Iestāde uztur privātuma politiku, personisko datu apstrāde notiek saskaņā ar likumiem, datu apmaiņa - tikai ar lietotāja piekrišanu vai likuma noteiktos gadījumos.
• pasts@ptac.gov.lv • Brīvības iela 55, Rīga, LV-1010 • E-adrese Latvija.gov.lv portālā • Tālrunis: +371 65452554 • Kontaktforma portālā
Tehnisku problēmu gadījumā - rakstīt uz e-pastu pasts@ptac.gov.lv, izmantot kontaktformu vai zvanīt uz klientu centru.
Visbiežāk: sūdzība bez pierādījumiem, nepareiza informācija, nepietiekami detalizēta situācija. Risinājums - sniegt papildinformāciju, norādīt čeku/rēķinu, detalizētāk rakstīt situācijas aprakstu.
Lietotāji novērtē PTAC kā uzticamu un objektīvu strīdu risināšanas platformu, īpaši interneta iepirkumos. Daži min ilgu gaidīšanas laiku, bet kopumā iestādei ir augsta uzticamība un liels pieprasījums pēc konsultācijām.