Latvija.gov.lv
https://latvija.lv
Latvija.gov.lv

Universāls, oficiāls portāls visu valsts e-pakalpojumu atrašanai - pieteikšanās, informācija, formulāri un aktuālākā valsts nozares informācija.

Kas tas ir?

https://latvija.lv ir oficiālais Latvijas valsts portāls, kas apvieno svarīgākos valsts un pašvaldību e‑pakalpojumus, informāciju un ziņas vienuviet visiem iedzīvotājiem.

Kāds ir juridiskais vai oficiālais pamatojums?

Portālu pārvalda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM), pamatojoties uz valsts likumiem par digitālajiem pakalpojumiem, elektronisko pārvaldi un datu aizsardzību.

Kas to var darīt (kam paredzēts pakalpojums)?

Visi Latvijas iedzīvotāji, uzņēmēji, ārzemēs dzīvojošie, kā arī ārvalstu viesi, kas vēlas piekļūt Latvijas oficiālajiem pakalpojumiem digitāli.

Vai ir ierobežojumi vai nosacījumi?

Pilnu piekļuvi nodrošina personas identifikācija ar eID, eParakstu vai SmartID. Daļa pakalpojumu pieejama tikai konkrētām iedzīvotāju grupām, piemēram, vecākiem, pensionāriem, uzņēmējiem.

Ko piedāvā (kas ir pakalpojuma/iespējas saturs)?

Portālā pieejami ap 400 dažādu valsts un pašvaldību e‑pakalpojumu (deklarēšanās, pabalsti, izziņas, izglītība, veselība u.c.), informācija par dzīves situācijām un aktualitātes.

Kādas alternatīvas (ja pakalpojums nav pieejams, kur meklēt citus risinājumus)?

Daļu pakalpojumu var saņemt klātienē valsts un pašvaldību iestādēs vai izmantot konkrēto institūciju mājaslapas un fizisku apmeklējumu.

Kādas ir izmaksas?

Portāla izmantošana un e‑pakalpojumi lielākoties ir bez maksas, par atsevišķām darbībām (piemēram, izziņām vai reģistrācijas maksām) var būt noteikta valsts nodeva.

Ko vajag sagatavot (dokumentācija, dati, identifikācija u.c.)?

Nepieciešama personas identifikācija ar drošu digitālo rīku (eID, eParaksts, SmartID), dažiem pakalpojumiem vajadzīgi personas dati, dokumenti, pieteikuma veidlapas.

Kā saņemt pakalpojumu?

Autorizēties portālā (ar pieejamo identifikācijas rīku), izvēlēties vajadzīgo dzīves situāciju vai pakalpojumu, aizpildīt attiecīgo formu, pievienot dokumentus un iesniegt.

image Kā to izdarīt (soļi, piemēri, pamācības)?

Ej uz https://latvija.lv image Izvēlies “Pakalpojumi” vai “Dzīves situācijas” Autorizējies ar eID, eParakstu vai SmartID Izvēlies konkrēto pakalpojumu Aizpildi formu, pievieno sagatavotos dokumentus, iesniedz Sagaidi atbildi portālā vai e‑pastā

Cik ilgi gaidīt?

Atkarīgs no izvēlētā pakalpojuma: dažos gadījumos atbilde ir nekavējoties, citos – pēc valsts vai pašvaldības iestādes izskatīšanas (parasti no 1 līdz vairākām dienām).

Lietotājam draudzīgs?

Portāls ir intuitīvs, ar pielāgojamu izvēlni, mobilo versiju, pieejams vairākās valodās, ar pārskatāmiem soļiem katrai dzīves situācijai.

Kādi ir drošības vai privātuma aspekti?

Visi dati apstrādāti atbilstoši GDPR, piekļuve caur drošu identifikāciju, privātuma politika pieejama atsevišķā sadaļā; sensitīvas darbības iespējamas tikai ar pilnīgu lietotāja piekrišanu.

Kur vērsties (kontaktinformācija, saziņas kanāli)?

Portālā ir “Palīdzības” sadaļa, e‑pastu forma, tehniskie atbalsta tālruņi; VARAM klientu centrs un oficiāla atbalsta adrese: info@latvija.lv.

Kur saņemt palīdzību, ja kaut kas nestrādā?

Jāvēršas “Palīdzības” sadaļā portālā vai rakstīt uz info@latvija.lv, kā arī zvanīt uz norādītajiem atbalsta tālruņiem.

Kādi ir biežākie kļūdu gadījumi un kā tos risināt?

Jāvēršas “Palīdzības” sadaļā portālā vai rakstīt uz info@latvija.lv, kā arī zvanīt uz norādītajiem atbalsta tālruņiem.

Atsauksmes/citu lietotāju pieredze?

Lietotāji pozitīvi novērtē centralizētu pakalpojumu pieejamību, ērtu navigāciju, daudzveidību un iespēju digitāli risināt ikdienas jautājumus. Daži min tehniskus sarežģījumus, bet kopumā portāls atzīts par lietotājam ļoti draudzīgu.