Eveseliba.gov.lv
https://www.eveseliba.gov.lv
Eveseliba.gov.lv

Valsts oficiālā E-veselības sistēma - elektroniskās receptes, slimības lapas, nosūtījumi, izraksti - elektroniski, droši, un pārskatāmi tiešsaistē.

image Kas tas ir?

https://www.eveseliba.gov.lv ir Latvijas oficiālā valsts E-veselības sistēma – vienotais portāls, kur ikviens iedzīvotājs var apskatīt savus veselības datus, e-receptes, slimības lapas, norīkojumus, sazināties ar ārstiem un izmantot citus digitālos veselības pakalpojumus.

Kāds ir juridiskais vai oficiālais pamatojums?

Portāls darbojas uz Ministru kabineta noteikumu Nr.134 “Noteikumi par vienotās veselības nozares elektroniskās informācijas sistēmu” (2014. gada 11. marts) pamata, un to pārrauga Nacionālais veselības dienests (NVD).

Kas to var darīt (kam paredzēts pakalpojums)?

Visi Latvijas iedzīvotāji un to pilnvarotie pārstāvji (deleģējums portālā), kā arī ārstniecības personas un veselības nozares speciālisti.

Vai ir ierobežojumi vai nosacījumi (vecuma, reģiona u.c.)?

Nepilngadīgajiem piekļuve ierobežota – piekļūt var vecāki vai aizbildņi. Sistēmas piekļuve pieejama tikai ar drošu identifikāciju (eID/eParaksts/Internetbanka). Datu redzamība atkarīga no ārstniecības iestādes aktivitātes portālā.

Ko piedāvā (kas ir pakalpojuma/iespējas saturs)?

• apskatīt e-darbnespējas lapas;

• apskatīt e-receptes;

• apskatīt veselības pamatdatus (diagnozes, alerģijas, izrakstītos medikamentus u.c.);

• apskatīt ārstu konsultāciju rezultātus;Jauns teksts...

• apskatīt diagnostisko izmeklējumu rezultātus;

• apskatīt e-nosūtījumus (ārstu konsultācijām, diagnostiskajiem izmeklējumiem);

• apskatīt veiktās vakcinācijas datus un pieteikties vakcinācijai (vai atteikties no tās);

• reģistrēties pie ģimenes ārsta (ja ģimenes ārsts lieto E-veselības sistēmu);

• elektroniski pierakstīties uz vizīti (ja ārsts veic elektronisko pierakstu E-veselības sistēmā);

• saņemt ģimenes ārsta e-konsultāciju (ja ģimenes ārsts lieto E-veselības sistēmu un ir piekritis sniegt e-konsultāciju);

• norādīt savu kontaktinformāciju;

• norādīt kontaktpersonas saziņai (piemēram, neatliekamā gadījumā);

• pievienot tiesību deleģējumu (pilnvarojot citu personu piekļūt saviem datiem E-veselības sistēmā);

• nosūtīt pieteikumu Eiropas veselības apdrošināšanas kartes (EVAK) saņemšanai;

• pārbaudīt, kurš ir skatījies pacienta datus (auditācijas pieraksti);

• nosūtīt darba devējam informāciju par savu e-darbnespējas lapu.

E-veselības sistēmā ir pieejama tikai tā pacientu medicīniskā informācija, kuru sistēmā ievadījušas ārstniecības personas. Ārstniecības personu pienākums nav ievadīt E-veselības sistēmā pacientu vēsturiskos veselības datus. To iespējams darīt brīvprātīgi, izvērtējot šādu nepieciešamību.

Kādas alternatīvas (ja pakalpojums nav pieejams, kur meklēt citus risinājumus)?

Vēl var sazināties tieši ar savu ģimenes ārstu, ārstniecības iestādi vai izmantot latvija.lv e-pakalpojumus; daļa dzīvības apdrošināšanas pakalpojumu pieejama banku platformās.

Kādas ir izmaksas / vai pakalpojums ir bez maksas?

Portāla lietošana ir bez maksas visiem valsts iedzīvotājiem. Daži pakalpojumi var būt maksas ārpus valsts apdrošinātajiem pakalpojumiem, par to informē ārsti vai iestāde.

Ko vajag sagatavot (dokumentācija, dati, identifikācija u.c.)?

Nepieciešams kvalificēts identifikācijas veids — eParaksts, eID karte, Internetbankas piekļuve. Nav vajadzīgi papildu dokumenti, ja informācija jau ir E-veselības sistēmā.

Kā saņemt pakalpojumu?

Jāautorizējas eveseliba.gov.lv ar drošu identifikāciju, jāizvēlas sadaļa piemērotam pakalpojumam — piemēram, “E-recepte”, “Medicīniskie dati”, “E-darbnespējas lapa”.

Kā to izdarīt (soļi, piemēri, pamācības)?

Atver https://www.eveseliba.gov.lv Spied “Pieslēgties”, izvēlies “Iedzīvotājs”

image

Piekrītu noteikumiem – atzīmēt

image

Autorizējies ar eParaksts / eID / Internetbanku

image

Piekrītu identifikācijas veikšanas noteikumiem un manu datu (vārda, uzvārda un personas koda) nosūtīšanai e-pakalpojuma sniedzējam - atzīmēt

image

Izvēlies atbilstošo sadaļu, meklē un izmanto pakalpojumu. Ja nepieciešams, veic deleģēšanu vai saņem konsultāciju.

Kā lietot?

Portāls ir pārskatāms, ar meklēšanas un filtrēšanas funkciju, pieejams latviešu valodā, mobilajās ierīcēs un plāno papildināt jaunu lietotāju draudzīguma vīziju.

Cik ilgi gaidīt (apstrādes laiks, atgriezeniskā saite)?

Informācija par zālēm, slimības lapām, u.c. ir pieejama uzreiz pēc ārsta ievades; atbildes uz konsultācijām vai deleģējumiem var aizņemt līdz 1–2 dienām atkarībā no situācijas.

Lietotājam draudzīgs (pārskatāmība, pieejamība mobilajās ierīcēs, valodu iespējas)?

Portāls regulāri tiek uzlabots, ir ērts arī mobilajās ierīcēs; top jauns dizains ar lietotāja plānu, integrēti atgādinājumi un e-pieraksts.

Kādi ir drošības vai privātuma aspekti?

Datu apstrāde atbilst GDPR un MK noteikumiem, piekļuve tikai ar drošu identifikāciju; lietotājam ir izvēle, kuras informācijas redzamību pilnībā vai daļēji ierobežot.

Kur vērsties (kontaktinformācija, saziņas kanāli)?

Atbalsta dienests:

Tālrunis iedzīvotājiem: 67803300

Tālrunis speciālistiem: 67803301

E-pasts: atbalsts@eveseliba.gov.lv

Darba laiks: katru dienu no 8:00 līdz 20:00.

Kur saņemt palīdzību, ja kaut kas nestrādā?

Jāvēršas atbalsta dienestā; konsultācijas sniedz gan pa tālruni, gan e-pastā, gan sadaļā “Biežāk uzdotie jautājumi” portālā.

image Kādi ir biežākie kļūdu gadījumi un kā tos risināt?

Problēmas ar identifikāciju (bloķēts eParaksts, nesaderīga pārlūkprogramma), trūkstoša informācija no ārstniecības iestādes, nepareizi aizpildīta deleģēšana; visos gadījumos iesaka sazināties ar atbalstu vai savu ārstu.​

Atsauksmes/citu lietotāju pieredze?

Lietotāji novērtē iespēju ātri apskatīt receptes, slimības lapas, saņemt atgādinājumus, kā arī digitālo pieejamību. Pozitīvas atsauksmes īpaši par piekļuvi vakcinācijas informācijai, bet joprojām tiek attīstīta funkcionālā puse un mobilā pieejamība.